Hamburg, Tyskland

Då så mina kära vänner, det blev en liten tripp till Hamburg. Jättefin stad men tror att det är mer för de två fina "smala" vännerna eller dem två polarna eller par i kärlek. 

Många fina käkställen! 
Vi hittade ett fint vid vatten, på vattnet var det många ute som rodde och paddlade båt. 
(null)

(null)

(null)

Det som är dock skönt med Tyskland är att det är
Lätt att ta sig runt kommunalt och lätt att förstå tågväg/tågstationerna.

Nu är jag såhär att jag gillar gammaldags så jag älskar en del av dessa tågstationer.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi försökte kolla vad som är måste i Hamburg, här tror jag att man behöver göra mer efterforskning, vi hade dagar och tid emot oss på en del aktiviteter. 
Det vi lyckades beta av som ingår i "måsten" i Hamburg är 
Hagenbecks tierpark (djurpark)
Speicherstadt (gammalt område i Hamburg)
Hafven city (nytt/modernt område i Hamburg)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi såg också Elphilharmonie (största och längsta byggnaden i Hamburg) som har häftigt utsiktsdel men som kostar. Därav varför vi inte tog oss upp.

(null)

(null)

(null)

Dock så tror jag att Hamburg kan vara fin på kvällen natten! Det utforskade vi aldrig eftersom vi hade småbarn med oss. 
Jag tror att nästa gång jag åker hit gör jag nog inte det med familjen idag. Utan med jobb/vän/partner.

(null)

(null)

(null)
 
Ha det gott mina kära! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0